Arha Motors
AKRAPOVIC
MILLTEK
REMUS WEBSITE
OFICIEEL DEALER VAN k&N
NSA GARANIE
HOME CONTACT NIEUWS GETUIGEN FAQ GARANTIE
EGR VERWIJDEREN Arha Motors
Mini coyote
 

EGR VERWIJDEREN

Bij heel wat motoren zal het EGR-Ventiel een rol gaan spelen bij het halen van een hogere temperatuur in de uitlaatgassen, die nodig is
om een goede regeneratie van de DPF-filter te verzorgen.
Hou er rekening mee bij verwijderen van de EGR-Ventiel, dat het verwijderen van roetfilter aangeraden is.

Wat Kost het verwijderen van een EGR-Ventiel.

Voor het aanpassen van een EGR-Software hanteren we een vast tarief van "€ 165.28" excl BTW. (incl BTW €200.00)
Verwijderen van de ECU, openen aansluiten lezen en schrijven valt onder het aangegeven uur tarief zie; FAQ-kop "Gangbare tarieven".

EGR

Verwijderen softwarematig zonder foutmeldingen.
Aanpassen van de aansturing met gunstigere velden ten opzichte van roet.
Vernieuwen van EGR_Ventiel.

EGR

Slecht Starten van de moter.
Soms bij starten veel rook en lawaai.
Onstabiel stationair draaien.
Vermindert vermogen.
Hoog Verbruik.
Roetfilter problemen.
Foutmelding op tellereenheid.
Intermiterende storing die zonder reden komt en gaat.

EGR
Een EGR-Ventiel is een proportioneel ventiel die de uitlaatcolector kan verbinden me de inlaat colector van de moter. EGR_FILM

EGR

Een EGR-Ventiel is een klep die in de ruststand gesloten staat. Door aansturing van de ECU zal deze volgens vraag opengaan.
Aansturen van een dergelijk ventiel kan op verschillende manieren gebeuren. Meest voorkomende zijn door een electrische sturing of met vacum.
De stand van de klep zal bepaald worden door de ecu die volgens de binnenkomende parameters een berekening gaat maken.
Een EGR gaat vb nooit open bij het starten van de moter in, een klein beetje open bij stationair draaien, gaat terug dicht bij optrekken, .....
Elke fabrikant heeft zijn eigen manier van de klep te bedienen maar toch blijft een basislijn bestaan.
EGR

EGR

Het doel van een EGR-Ventiel is de NOX-waarde in de verbrande gassen te verminderen, bij nieuw wagens tot -30%.
Een EGR-Ventiel is dan ook een maatregel die de fabriekant genomen heeft voor het Milieu en overbodig voor een goede werking van de moter.

EGR

Helaas zijn dergelijke verhalen van voordeel in NOX waarden gemeten bij een nieuw voertuig. Bij het aansturen van de EGR komt niet alleen de onverbrande NOX
de moter in maar ook de roetdeeltjes en teer. Deze vervuilen de complete inlaat installatie van de moter. Na geruime tijd zal de inlaat van de moter zo klein zijn
geworden door aanslag dat de verbraning in de moter niet meer optimaal is en ongunstig is voor het milieu.
Deze vervuiling is ook de reden waardoor de EGR-Ventielen na verloop van tijd stuk geraken of niet meer afsluiten.
EGR

 

VIPER
3M
Link naar EBC
Link naar Trendy Auto.nl
Link naar Foliatec
GPS TRACKER
QTS
COBRA BULL BARS
PILOT XENON
LICHT FORCE
CAR ALARM
THULE
CHROOM TUNING
SPARCO
 
DISCLAIMER
Arha Motors